انواع عکاسی
به طور کلی عکاسی تبلیغاتی و عکاسی تجاری به عکاسی از محصولات و یا سرویس های یک شرکت یا برند گفته می شود که هدف اصلی آن معرفی و به نمایش درآوردن محصولات یا سرویس های آن شرکت و برند است. اما عکاسی تبلیغاتی و عکاسی تجاری تفاوت های زیادی دارند که در اینجا به اختصار به آن ها می پردازیم:
عکس تبلیغاتی، از طریق رنگ، نور و قاب بندی، داستانی اغواگر را روایت می کند که هدف آن، برانگیخن حالات، هیجانات یا احساسات نسبت به یک محصول است؛ تا احساس نیاز به خرید را در مخاطب ایجاد کند. عکس های تبلیغاتی معمولاً بدون سایه و پیش زمینه و یا اینکه با پیش زمینه هایی شفاف و تک رنگ هستند؛ هدف همۀ فوت و فن های عکاسی تبلیغاتی، نمایش هدف موردنظر به جذاب ترین شکل ممکن و ایجاد ذهنیتی خوشایند در ذهن مخاطب و درنهایت، ترغیب به خرید است.
عکس های تجاری از ساختمان ها، مدل ها، کالا ها، محصولات و مناظر گرفته شده و به هدف تبلیغات در کتاب ها، گزارشات، تبلیغات و کاتالوگ ها استفاده می شوند. یک عکس تجاری در بخش های خرده فروشی و کلی فروشی و به منظور تبلیغات استفاده می شود. در عکاسی تجاری، کل عکس به محصول مورد نظر اختصاص دارد، چرا که قصد دارد ماهیت محصول مورد نظر را به بهترین شکل ممکن به نمایش بگذارد
و در آخر یکی از تفاوت های اصلی عکس تجاری با عکس تبلیغاتی در هدفشان است. هدف عکس ِ تجاری، ثبت ِ ماهیت ِ محصولات به بهترین شکل است؛ در مقابل، هدف عکاسی تبلیغاتی، ترغیب ِ بیننده به خرید محصول است